FAQ

Często zadawane pytania:

Co to jest złóg węglowy w silniku?

Paliwo dostarczone do silnika tylko w 25% zamieniane jest na energię napędową silnika, pozostałe 75% jest marnowane, generując głównie ciepło, pozostałości stałe (węgiel) i gazowe produkty spalania takie jak CO, CO2, NOx, itp.

Osad węglowy szybko gromadzi się w silniku i częściach związanych z procesem spalania, tworząc trudne do wykrycia problemy, które mogą powodować kosztowne awarie oraz zwiększone koszty eksploatacji. 

Jakie są objawy pojawienia się zanieczyszczenia w postaci złogu węglowego?

 

Główne objawy zanieczyszczenia silnika oraz układu wydechowego to:

  • Czarny dym - emitowany jest przez niektóre pojazdy z powodu nadmiaru niespalonego paliwa oraz z powodu braku tlenu w mieszance. Wynika to głównie z zablokowania wylotu spalin przez złogi węglowe i sadzę oraz zanieczyszczenia komory spalania, wtryskiwaczy oraz innych elementów silnika.
  • Zwiększone zużycie paliwa - jest początkowo spowodowane słabym spasowaniem zaworu i niepełnym uszczelnieniem komory spalania z powodu zmniejszonego wlotu powietrza, powodując słabe spalanie. Jest to spowodowane zanieczyszczeniem węglem.
  • Brak mocy - straty mocy są zwykle spowodowane przez zanieczyszczenia w komorze spalania i wszystkich elementach bezpośrednio z nią połączonych. Generuje to niepełne uszczelnianie zaworu, przy czym zmniejszenie średnicy rur (wlotowych powietrza i wylotowych gazów spalinowych), częściowego zatykania końcówek wtryskiwaczy i złej wydajności silnika poprzez zmniejszenie objętościowego pojemność komory spalania.
Do jakich rodzajów silnika możemy użyć dekarbonizatora?

Dekarbo, może być stosowany przy każdym typie silnika. Urządzenia te mogą oczyścić dowolny silnik spalinowy, zarówno benzynowy jak i na olej napędowy. Dlatego może być stosowany w motocyklach, samochodach osobowych, dostawczych, łodziach, ciężarówkach, koparkach etc. o pojemnościach już od 100 cm3 nawet do pojemności 30 000 cm3

Jak to działa?

Gaz wytwarzany przez naszą maszynę jest wprowadzany do silnika przez wlot filtra powietrza, mieszając się z zasysanym powietrzem przez filtr. Nie wywiera żadnego wpływu przy przejściu przez przewody i elementy, dopóki nie wejdzie do komory spalania. Jego skuteczność rozpocznie się w chwili zapłonu. W komorze spalania, nasz gaz zwiększa temperaturę spalania w postaci implozji, co pozwala na dopalenie pozostałości w komorze spalania, łącznie z zaworami, wtryskiwaczami, świecami zapłonowymi, tłokami, itd. Jednocześnie zabieg ten nie podgrzewa korpusu silnika. Większość energii cieplnej generowanej w komorze spalania zostaje wydalona w postaci gazów spalinowych w wyniku działania ciepła, pary wodnej i oddziaływania gazu orto-tlenowodorowego.

Czy przy dekarbonizacji należy zdemontować silnik?

 

Absolutnie nie. Nie jest wymagany demontaż ani żadna ingerencja mechaniczna w konstrukcję układu wydechowego.

Jakie są korzyści?
  • Oszczędność paliwa (8% -15%)
  • Zmniejszenie ryzyka wadliwego działania podzespołów.
  • Eliminacja zanieczyszczeń węglowych odmładza silnik, zapobiega zużyciu i zwiększa jego żywotność.
  • Odzyskanie nominalnych parametrów silnika.
  • Redukcja emisji, mniejsze zanieczyszczenia środowiska.
  • Proces jest wolny od chemikaliów.
  • Odczuwalny wzrost mocy podczas przyspieszania.
  • Eliminuje awarie.
  • Optymalizuje moment obrotowy.
  • Zwrot inwestycji następuje w rekordowym czasie – każdy z naszych klientów jest zadowolony.
Jakie są różnice z tradycyjnymi metodami czyszczenia?

Wykonanie głębokiego czyszczenia silnika wraz z układem wydechowym trwa tylko 60 minut i nie wymaga jakiejkolwiek mechanicznej operacji. Koszt takiego zabiegu stanowi tylko ułamek ceny naprawy mechanicznej lub chemicznej.

Tradycyjne metody w wielu przypadkach wymagają demontażu silnika i trwają od 5 do 8 roboczo-godzin. Dla klienta oznacza to oddanie samochodu do warsztatu nawet na kilka dni. Z kolei zastosowanie chemikaliów w naprawie filtra DPF jest kosztowne oraz stanowi zagrożenie korozyjne dla elementów układu wydechowego oraz dla środowiska.

Dekarbonizacja chroni środowisko i nie uszkadza silnika