Koszty czyszczenia silnika
Dlaczego silnik pracuje coraz gorzej?
Silniki pracują w nieoptymalnych warunkach dla ich wydajności: zimny start - krótkie podróże - ograniczona prędkość - jakość paliw.
Powoduje to powstawanie złogów węglowych, które powodują negatywne konsekwencje: zwiększone zużycie silnika - utrata mocy - zwiększone zanieczyszczenie - zwiększone zużycie paliwa.
Kolejne warstwy zanieczyszczeń w silniku powodują dalsze pogorszenie jakości spalania i w efekcie zapychanie się elementów układu wydechowego a w szczególności filtrów DPF.
Jakie są tego konsekwencje
Zapchanie filtra cząstek stałych (FAP/DPF) uniemożliwia korzystanie z samochodu.
Od roku 2017, usuwanie z konstrukcji układu wydechowego jakichkolwiek elementów wchodzących fabrycznie w skład układu jest w Polsce karalne.
Bardzo wysokie ceny filtrów cząstek stałych (FAP/DPF) powodują poszukiwanie przez klientów alternatywnych metod oczyszczania i regeneracji elementów układu wydechowego i silnika.
Alternatywy 4
Regeneracja mechaniczna: Ingerencja mechaniczna, konieczny demontaż, wysłanie części do regeneracji, oczekiwanie na naprawę i ponowny montaż.
Regeneracja termiczna: Ingerencja mechaniczna, konieczny demontaż, wysłanie części do regeneracji, oczekiwanie na naprawę i ponowny montaż.
Regeneracja chemiczna: Ingerencja w układ wydechowy, napełnienie układu agresywnymi chemikaliami, oczekiwanie na naprawę.
Dekarbonizacja: Bez ingerencji mechanicznej, czyszczeniu podlega nie tylko układ wydechowy ale również komora spalania, tłoki, wtryskiwacze, świece, turbo sprężarki, zawór EGR i inne pozostałe elementy w zależności od konstrukcji silnika.